RSS

You are here

Михајловићева: Крећемо у нови инвестициони циклус - милијарде евра за нове пројекте

Потпредседница Владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, проф. др Зорана Михајловић, изјавила је данас на Трећем српском конгресу о путевима да са новим пројектима идуће године креће нови инвестициони циклус у путној инфраструктури, вредан неколико милијарди евра.

 

“Ове године завршавамо комплетан Коридор 10, као и ауто-пут од Обреновца до Прељине на Коридору 11, а следеће године почињемо да градимо ауто-пут Ниш-Мердаре-Приштина, и то прву деоницу дужине 40 километара, од Ниша до Плочника”, рекла је Михајловићева, и додала да је вредност градње целог овог пројекта око 800 милиона евра.

 

Како је навела, кад се том пројекту додају и планирана градња ауто-пута Београд-Сарајево и Моравског коридора, Фрушкогорског коридора за који се ради на дефинисању комерцијалног уговора, затим ауто-пута Рума-Шабац и брзе саобраћајнице Шабац-Лозница, за које се ради пројектна документација, долази се до вредности новог инвестиционог циклуса од неколико милијарди евра.

 

“Као држава стварамо услове да се у Србији ради и гради, али наша путна предузећа нису још довољно способна да изнесу све послове који су пред нама. Она су кључна да бисмо могли да изнесемо тај нови инвестициони циклус, како не бисмо дошли до великих жеља које не можемо да реализујемо”, рекла је Михајловићева.

 

Она је подсетила да је Србија у претходних неколико година изградила 200 километара нових ауто-путева, захваљујући чему има 17 милиона возила више на ауто-путевима, што значи и веће приходе од путарине, а што је битно због улагања у одржавање саобраћајница.

 

“Циљ реформе путева је да повећамо ефикасност и квалитет одржавања путева, јер све што градимо неће значити ништа ако не будемо улагали у одржавање. Много новца смо у прошлости изгубили због недовољно доброг одржавања, организованог кроз уговоре из деведесетих”, рекла је потпредседница Владе.

 

„Одржавање путева по новом моделу, преко јавних позива, почело је за сада на 3.000 километара државних путева, што је само почетни корак, јер је циљ да се на тај начин одржава цела путна мрежа“, додала је она.

 

Михајловићева је нагласила да је важно што ће се кроз законе који су донети и реформу путева дефинисати тачна надлежност свих институција за одржавање свих путева, у складу с њиховом категоризацијом. “За ефикасно одржавање путне мреже важно је да имамо „Путеве Србије“, који ће бити ефикасни и финансијски довољно јаки и стабилни, да што мање новца добијају од државе, а да путеви буду квалитетно одржавани”, навела је Михајловићева.

 

Она је рекла да, иако сви у путној привреди дају свој максимум, нико не може бити до краја задовољан. “За мене је недопустиво да смо на неким листама на 100. месту кад су у питању путеви, без обзира на то да ли је то због незнања или недовољне информисаности неких других и мораћемо на томе више да радимо”, рекла је Михајловићева.