RSS

You are here

Михајловићева: Нико и ништа не ограничава државу да развија Аеродром “Константин Велики”

Развој Аеродрома “Константин Велики” није ограничен концесијом за Аеродром “Никола Тесла”, нити се он уопште помиње у концесионом уговору, у шта ће јавност моћи и да се увери кад уговор буде објављен, након извршене примопредаје, каже потпредседница Владе Србије проф. др Зорана Михајловић.

 

Ради истинитог информисања јавности, дужна сам да реагујем на тврдње изнете у тексту “Држава Србија званично потврдила – Aеродром „Константин Велики“ ограничен на милион путника све до тренутка кад „Никола Тесла“ не буде досегао 12 милиона путника”, који је објављен на порталу Tangosix.rs.

 

Неколико пута јасно сам указала на то да је политика Владе Србије да сваки аеродром у Републици Србији може и треба да се развија колико год тржишни, и само тржишни услови то дозвољавају. Са становишта Уговора о концесији Аеродрома "Никола Тесла" потреба “за консултацијама” са концесионаром постоји САМО И ИСКЉУЧИВО у периоду док Аеродром “Никола Тесла” не достигне 12 милиона путника годишње и уколико било који други аеродром који се налази у радијусу од 150 км до 230 км услужи више од милион путника годишње. Али оно што је од суштинске важности је да ОБА УСЛОВА МОРАЈУ БИТИ ИСТОВРЕМЕНО ИСПУЊЕНА.

 

Према свим анализама које су рађене, таква ситуација се неће догодити, јер ће Аеродром “Никола Тесла” имати више од 12 милиона путника годишње много пре него што нишки aеродром буде имао милион путника у једној години.

 

Међутим, чак и у случају да нишки аеродром достигне милион путника пре него што Аеродром “Никола Тесла” постигне 12 милиона путника, Србија нема обавезу да аутоматски плаћа било какву одштету концесионару. У таквој ситуацији, дужност Владе била би да да образложење и објашњење концесионару и да докаже да су до тога довеле објективне и тржишне околности које не утичу на аеродром у Београду, чиме би избегла плаћање било каквих компензација или продужавање периода трајања концесије.

Такође, када говоримо о концесији Аеродрома “Никола Тесла”, треба да знате да на основу Закона о приватно-јавном партнерству и концесијама, концесионар Аеродрома “Никола Тесла”, компанија „Венси ерпортс Сербиа“, сноси оперативне и комерцијалне ризике у извршењу концесионих активности, укључујући и ризике везане за приходе, у складу са одредбама Уговора о концесији.

 

У овом тренутку, главно ограничење за развој Аеродрома “Константин Велики”, као и у случају свих других аеродрома у Србији, јесте недовољно инвестирање. Намера Владе Србије је да убрзано инвестира у побољшање инфраструктуре нишког аеродрома, како би био конкурентан осталим аеродромима у окружењу. Прелазак управљања са Града Ниша на Владу Србије мотивисан је управо отклањањем ове кључне препреке будућем развоју "Константина Великог".


Ни председник Србије, ни Влада Србијe, ни ја, немамо разлога било коме да се правдамо зашто желимо да развијамо Аеродром “Константин Велики” и зашто желимо да Влада Србије поврати управљање над овим аеродромом. Свима који мисле другачије заиста не можемо да помогнемо.

 

Сви ми желимо да радимо на томе да раст путника на нишком аеродрому буде бржи него што је планирано, јер је интерес државе да “Константин Велики” буде конкурентан са свим другим аеродромима у региону који данас имају чак пет пута више путника.