RSS

You are here

Атанацковићева: У Србији добре прилике за инвестиције кроз јавно-приватна партнерства

Србија данас има стабилне финансије и модерне законе о јавно-приватном партнерству и концесијама и спремна је за таква партнерства, изјавила је данас помоћница министарке грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Јованка Атанацковић и навела да је до сада одобрено 112 пројекта јавно-приватног партнерства углавном из области комуналне инфраструктруре.

 

"Пошто смо створили законски основ, омогућили брз и лак поступак за добијање грађевинских дозвола и радили пуно на развоју е-управе, посао за Владу је реформисање јавних предузећа која треба да буду стратешки партнери у овом послу и да са приватним партнерима склапају уговоре о јавно-приватном партнерству", рекла је Атанацковићева на отварању Друге српске конференције о јавно-приватном партнерству.

 

Као атрактивну област за јавно-приватна партнерства у Србији навела је комуналну инфраструктуру, укључујући управљање отпадом и производњу енергије.


Оно што Србија, наводи, у области транспорта данас може да понуди као успешне или могуће пројекте за јавно-приватно партнерство јесте ауто-пут Пожега-Бољаре дуг 107 километара, Фрушкогорски коридор, Нови Сад - Рума дужине 45 километра, железничка пруга Нови Београд - Аеродром „Никола Тесла“, као и јавно-приватно партнерство за уштеду воде у инфраструктури „Железнице Србије“.

 

Навела је да транспортни пројекти можда нису на први поглед толико атрактивни за приватне партнере, јер су често више стратешки оријентисани и у интересу су државе Србије, а и дуг је рок исплативности тих инвестиција.

 

Нагласила је да је Србија данас позната по успешној концесији за Аеродром „Никола Тесла“, која је у Европи оцењена као једна од најуспешнијих.

 

"Данас у Србији није асоцијација за концесију неуспешна концесија као што је била концесија Хоргош-Пожега, већ успешна концесија аеродрома вредна 1,5 милијарди евра, а чији је пренос инвестиције 740 милиона евра", каже Атанацковићева.

 

Навела је да Србија данас има шта да понуди у области јавно-приватног партнерства, али да тако није било пре пет, шест година када је Србија била пред изазовом да заврши многе инфраструктурне пројекте што брже и ефикасније.

 

Како је рекла, тада није било пуно простора за причу о јавно-приватном партнерству, с обзиром на затечене финансије.

 

"Све послови које је требало завршити у највећој мери финансирани су из међународних финансијских институција", каже Атанацковићева, и додаје да су у читавом процесу много помогли ЕИБ, ЕБРД и Светска банка.

 


"Завршили смо Коридор 10 од Хоргоша до Прешева, кроз читаву Србију имамо ауто-пут у правцу ка Северној Македонији и Грчкој. Обновили смо око 500 километара пруга", рекла је Атанацковићева.

 

У име организатора конференције, Симеон Цомокос из „ТГИ груп интернешенела“ рекао је да ће на скупу бити речи о успешним пројектима јавно-приватног партнерства и размењена искуства у тој области.

 

Навео је да се Друга српска конференција о јавно-приватном партнерству одржава под покровитељством Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, амбасада Велике Британије и Канаде, и Комисије за јавно-приватно партнерство. 

 

 Извор: Танјуг