RSS

You are here

Aутo-пут од Љига до Прељине за безбеднију, лакшу и бржу вожњу до Чачка и Љига

Најдужи ауто - пут кроз Шумадију и централну Србију, деоница Љиг – Прељина на Коридору 11, биће пуштена у саобраћај 07. новембра, а свечаности ће присуствовати потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре проф. др Зорана Михајловић заједно са премијером Србије Александром Вучићем и министром економије Азербејџана Сахином Мустафајевим.


Грађани који су на потезу од Чачка до Љига путовали Ибарском магистралом, или ће тек путовати, отварањем нове деонице, добили су безбеднију, лакшу и краћу алтернативу – Коридор 11.


Деоница Љиг – Прељина на Коридору 11 не само што је далеко безбеднија од Ибарске магистрале, која важи за најопаснију деоницу у Србији, већ је и око 17 километара краћа, па су процене, које би возачи од сутра могли и да у пракси тестирају, да ће се овим путем од Љига до Прељине стизати за око пола сата, уместо за досадашњих око сат времена.


Ауто-пут Љиг – Прељина на Коридору 11 је дуг 40,359 километара. Вредност уговорених радова за Љиг – Прељину износила је 308 милиона евра, од чега је 300 милиона за радове уплаћено из буџета Републике Азербејџан, док је осам милиона евра обезбеђено из буџета Републике Србије.


Главни извођач радова је азербејдзанска компанија “Азвирт”, а чак 101 домаћа, српска компанија, радила је као подизвођач.


Највећи изазов за грађевинаре биле је изградња тунелских конструкција, као и санација непредвиђених клизишта. На деоници је изграђено 7,5 километара потпорних зидова, 20 километара регулација речних токова.


На траси има пет тунела, од којих је тунел Голубац, дужине 125 метара, претворен у усек, док се тунел „Велики Кик“ дужине 200 метара изводио методом отвореног ископа. Најдужи тунел на деоници је тунел “Шарани” од 885 метара, затим “Брђани” од 450 метара, и „Савинац“ од 270 метара.

 
На деоници има укупно 66 мостова, од којих најдужи има 600 метара. На деоници се налазе и три петље - привремена петља “Дићи” у месту Дићи поред Љига, повезује Ибарску магистралу са новим ауто-путем, петља “Таково” која повезује Горњи Милановац са новим ауто-путем и петља “Прељина” повезује Ибарску магистралу са ауто-путем и преусмерава возила према Чачку или Београду.


Возачи ће деоницом Љиг-Прељина до краја године путовати без плаћања путарине.