RSS

You are here

Крагујевац ће бити повезан са кључним коридорима

Државни секретар у Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Миодраг Поледица изјавио је данас да очекује да ће Крагујевац постати део тзв. свеобухватне транспортне мреже западног Балкана, тако што ће бити повезан са путним и железничким Коридором 10.

 

Према његовим речима, Министарство чини све да повезивање Крагујевца са Коридором 10 буде део тзв. свеобухватне транспортне мреже западног Балкана, јер је упознато са ситуацијом да тренутно нема активних инфраструктурних пројеката у овом граду.

 

"Ми смо то предложили и јуче на састанку на коме су представници свих земаља  западног Балкана разматрали пројекте који треба да се нађу у једној заједничкој мрежи. Тај наш предлог је прихваћен и остало је да се заврше формалне процедуре односно да министри транспорта западног Балкана на састанку у Риги, коме ће присуствовати и потпресдедница Владе и министарка Зорана Михајловић, то подрже", истакао је он.

 

Последња инстанца је да премијери западног Балкана у августу у Бечу тај предлог формализују, рекао је Поледица и додао да ће то значити да пројекти који се налазе на свеобухватној мрежи могу лакше да дођу до извора финансирања.

 

"Можемо да очекујемо одређену помоћ из средстава ЕУ за финансирање пута и железничке пруге у том делу Србије, која је такође у лошем стању. Ми предлажемо да и аутопут и пруга буду део свеобухватне транспортне мреже", прецизирао је државни секретар. 

 

Поледица је констатовао да нажалост, у овом тренутку у Крагујевцу нема активних инфраструктурних пројекат, подсетивши да је остало неколико пројеката који треба да се заврше - аутопут Баточина-Крагујевац, северна и јужна обилазница око града, модернизација железничке пруге.

 

Са представницима Града Крагујевца с тим у вези је договорено да се прво покрене израда просторних планова, затим следи израда пројектно-техничке документације где недостаје, а трећи корак је финансирање радова за које, како каже, "тренутно нису планирана средства". 

 

"Покушаћемо да то предвидимо или кроз ребаланс или у буџету за идућу годину, а такође да видимо са Министарством привреде докле је стигла реализација пројекта  аутопута Крагујевац- Баточина, имајући у виду да су они преузели надлежности некадашњег министарства за национални инвестициони план (НИП)", објаснио је он.

 

То је, према његовим речима, једини инфраструктурни пројекат изградње аутопута који није у надлежности Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, али постоји могућност да у наредном периоду и он буде пренет у надлежност Министарства саобраћаја, како би могло лакше да се планира сва потребна средства за комплетну транспротну мрежу и путева и железница.