RSS

You are here

Михајловић откочила Жежељев мост: Ниједан пројекат више не сме да стоји

Представници Железница Србије, АП Војводина и извођача радова потписали су данас анекс уговора који предвиђа додатних три милиона евра и рок од 17 месеци за завршетак изградње Жежељевог моста преко Дунава у Новом Саду.

 

Уговор су у згради Железница Србије потписали генерални директор српских железница Мирослав Стојчић, председник Владе АП Војводине Бојан Пајтић, градоначелник Новог Сада Милош Вучевић и представник извођача радова компаније "АЗВИ" Алехандро Серано, у присуству потпредседника Владе Србије и министра грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре проф. др Зоране Михајловић и шефа делегације ЕУ у Србији Мајкла Девенпорта.

 

Укупна вредност радова на новом Жежељевом мосту сад износи око 49 милиона евра, а Михајловић је рекла да су радови били обустављени зато што Покрајина није прихватала да пребаци новац граду Новом Саду који је намењен за радове.

 

Михајловић је рекла да је Жежељев мост два пута настрадао, стари мост 1999. године у НАТО бомбардовању а други пут приликом изградње новог моста, због, како је рекла, незреле политике.

 

"После дугих преговора сви смо сели за један сто и омогућили наставак радова на том мосту, на том важном инфраструктурном пројекту", истакла је Михајловић и подсетила да је рок за изградњу новог Жежељевог моста на Дунаву био новембар 2013.

 

Она је поручила да тај мост неће спајати само Нови Сад са Петроварадином, већ и са целом Србијом, као и да је намера Владе и Министарства да ниједан инфраструктурни пројекат не сме да стоји, а нарочито не због политике.

 

Према њеним речима, држава због незавршеног Жежељевог моста губи годишње четири милиона евра, тако да је од 2011. године на губитку око 16 милиона евра. Михајловић је подсетила да овај пројекат није обустављен захваљујући залагању Министарства од његовог формирања.

 

Пајтић је рекао да је мост на Дунаву веома важан пројекат за целу Србију и да ће од додатних три милиона евра покрајина финансирати два милиона евра, односно две трећине.

 

Стојчић је објаснио да је за изградњу моста предвиђен рок од 17 месеци, плус три месеца за демонтажу постојећег привременог моста.

 

Шпанско-италијански конзорцијум "Азви-Тадеи-Хорта-Кослада" (АЗВИ) је обуставио радове тражећи додатни новац због већих трошкова вађења остатака старе срушене конструкције бетонског моста.

 

Уговорена вредност радова је била 45,3 милиона евра на почетку изградње моста, коју са 26,2 милиона финансира Делегација ЕУ, а 19,1 милион Војводина и Нови Сад.