RSS

You are here

Михајловићева: Не дам никоме да пљачка државу

“Ауто-пут Љиг - Прељина на Коридору 11 биће отворен врло брзо, кроз све тунеле ће сасвим нормално ићи камиони и шлепери и све то није спорно. Али многима је спорно моје обећање да ћу детаљно проверити све одштетне захтеве и додатне радове на овој деоници. А како је најављено, ради се о неколико десетина милиона евра”, изјавила је за “Курир” потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, проф. др Зорана Михајловић. 

 

“Иза оптужби како хоћу да избацим домаће фирме из посла и упослим странце, како шлепери не могу да прођу кроз тунеле и да ме премијер „риба“ крије се нешто друго. Крије се страх од контроле додатних радова одштетних захтева на овој деоници коју сам најавила због пробијања рока. Постоје информације да ће фирме тражити још неколико десетина милиона евра, новца грађана Србије! Нећу да дозволим да држава више потроши да динар више од онога што пише у уговору! То хоћу да проверим, да видим сваки захтев, сваки динар. Не знам да ли ћу успети, али учинићу све што могу. Знам да ћемо после овога имати нова правила да се овакве ствари више не би дешавале. Велика је штета да овај пројекат, заиста фантаситчан пројекат, остане запамћен по било чему лошем”, каже Михајловићева.

 

На питање зашто је изјавила да су домаће фирме проблем и да ли тиме фаворизује стране компаније Михајловићева каже: “Ако је неко заслужан што домаће фирме и наши радници раде на великим пословима онда сам, без лажне скромонисти, то ја. Ово министарство је увело „беле“ и „црне“ листе фирми које могу да раде. У мом мандату, домаће фирме су први пут изабране за главне извођаче на Коридору 10, од Српске куће до Левосоја. На рехабилитацији путева ради највише наших фирми, домаће фирме граде мост Љубовија - Братунац. Иако не бих смела, у Ужицу сам апеловала да локална фирма добије посао и гради фабрику воде коју ми финансирамо, јер ту воду треба да пију и њихова деца. И на тендеру је победила домаћа фирма. Зато немојте да мешамо домаће фирме и Планум који је лоше урадио два тунела на ауто-путу, а који ће за овај посао да добије 60 милиона евра! Нису криви радници, већ директор Планума који је одлучио да у својој земљи тунеле ради са старим машинама, док му нове машине раде у Русији. То је недопустиво”.

 

Потпредседница Владе је поновила да тунели на Коридору нису нижи, да кроз њих могу да иду и камиони и шлепери и да није проблем у висини већ у бетонској подлози. “Свима јасно да тунели нису ниски и да кроз њих могу нормално да иду камиони. Није проблем висина, већ што је Планум због коришћења старе машине лоше урадио бетонску коловозну подлогу. Зато су натерани да допреме нову машину која то треба да поправи. Буквално ће избрусити бетон, скинуће центиметар, можда центиметар и по подлоге и поравнати коловоз. Наравно, о свом трошку, рекла је Михајловићeвa и подсетила да она већ два месеца јавно говори да постоје проблеми на два тунела, а испада да се за ово сазнало тек пре неколико дана.

 

Говорећи о томе ко је допустиo да Планум са старим машинама ради тунеле на Коридору, она појашњава ко је за шта надлежан. “За све радове на ауто-путу надлежни су инвеститор Коридори Србије и извођач радова Азвирт из Азербејџана, али проблем су направили подизвођачи. Сада тврде да је Азвирт сам бирао ове фирме, али истина је да су Коридори знали и квалитет и референце свих и да су давали сагласност. Влада, премијер и ја нити имамо увид у спискове подизвођача, нити можемо да се мешамо. Посао надзора је да контролише радове, али овде није било надзора готово три године, па је инвеститор радио и надзор. И кад то кажем, одмах одговорају да нападам Коридоре јер сам хтела да их спојим са Путевима. Немам ништа против било кога. Господо, урадите посао квалитетно, у року и немојте да тражите додатни новац. И нема проблема, а не да годину дана знате и ћутите да су тунели лоше урађени”, каже Михајловић.

           

Потпредседница Владе каже и да на овом ауто-путу готово три годне није било надзора и објашњава шта је она радила. “Закон каже да је инвестирор обавезан да обезбеди надзор. Али министарство је, иако то није наш посао, неколико пута слало упозорења Коридорима да што пре изаберу надозор, који је избран тек у јануару. А шта сам радила? Помагала да се реше проблеми, да неке фирме чак добију кредит, окупљала их због боље оранизације, ни сама не знам колико сам пута обилазила радове, пар пута заједно са премијером... И све то да бих помогла да заврше посао јер нисам желела да се изгуби ниједан дан. Немамо ми време за њихова препуцавања и интересе. Србија мора да заврши коридоре на које чекамо 70 година. Звучи чудно, али мене су могли да избаце са градилишта кад сам обилазила ауто-пут јер немам права тамо да будем. Ипак, нису смели јер сам потпредседница Владе, истиче Михајловић.

 

Она је објаснила и да ће увести нова правила, тачнију нову методологију, која ће јасно да пропише каква су обавезе инвеститора, извођача и државе. “Нама нико не поклања новац, нити било која фирма ради на лепе очи. Све им је плаћено. Извините, али за тај велики новац имаће много више обавеза у будућности”, каже Михајловић.

 

Одговaрајући на оптужбе свог претходника Милутина Мркоњића да је неозбиљно да министарка распоређује раднике по градилиштима она одговора. “Мене није срамота да фирмама пребројавам раднике ако проценим да ће то помоћи да се заврши посао. Васпитана сам да би неког другог требало да буде срамота да их министар испитује где су им радници”.