RSS

You are here

Михајловићева потписала споразуме за изградњу обилазнице око Београда, Фрушкогорског коридора, реконструкцију пруге Београд-Ниш-Прешево и пројекат Београдског метроа

Потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, проф. др Зорана Михајловић, потписала је данас у Пекингу више споразума о сарадњи између Србије и НР Кине за реализацију пројеката у друмском  и железничком саобраћају.

 

Потпредседница Владе је са председником  “Чајна роуд енд бриџ корпорејшeн” (ЦРБЦ), Лу Шаном, потписала Протокол о сарадњи на пројекту Фрушкогорског коридора, тј. брзе саобраћајнице Нови Сад - Рума, као и Оквирни споразум о реконстукцији и модернизацији железничког Коридора Х пруге Београд – Ниш - Прешево – државна граница са Северном Македонијом. Такође је потписала и Меморандум о разумевању о сарадњи ради реализације пројекта изградње обилазнице око Београда, деоница Бубањ поток - Панчево, са конзорцијумом кинеске компаније “Пауер Чајна” и азербејџанског “Aзвирта”.

 

“Да би Србија искористила све предности свог положаја транзитне земље, потребно је да завршимо реконструкцију и модернизацију комплетног железничког Коридора 10, чиме ће Србија постати незаобилазан део стратешког правца саобраћајног коридора од Луке Пиреј до централне Европе. Важно је и да се настави градња обилазнице око Београда, од Бубањ потока до Панчева, како бисмо теретни железнички саобраћај преусмерили ван градског језгра и омогућили развој нових индустријских зона и логистичких центара око обилазнице”, рекла је Михајловићева.

 

Поред ова три меморандума, Михајловићева је потписала и Меморандум о сарадњи у вези са реализацијом пројекта “Београдски метро” са извршним потпредседником компаније “Пауер Чајна” Сјунг Лисином.

Потписани меморандуми, према њеним речима, омогућиће наставак рада на припреми за реализацију пројекта изградње Фрушкогорског коридора, као и отпочињање заједничког рада на пројектној документацији, просторним плановима и моделу финансирања за пројекат Београдског метроа. “Кад је реч о обилазници око Београда, већ са компанијама “Пауер Чајна” и “Aзвирт“ радимо Сектор Б обилазнице, а меморандум који смо данас потписали је за Сектор Ц, од Бубањ потока до Панчева, и представља први корак у изградњи наставка обилазнице, а вредност тог пројекта процењује се на око пола милијарде евра”, рекла је Михајловићева.

 

Потпредседница Владе је истакла да све зајмове које Србија узима за важне инфраструктурне пројекте добија као тзв. преферцијалне кредите, што значи под најповољнијим условима не само кад је реч о каматној стопи, него и о року отплате и дужине грејс периода. “Друге земље југоисточне Европе више немају такве услове, оно што је био фонд за преференцијалне кредите суштински још користи само Србија. Наравно, за неке пројекте разговараћемо и о другим начиним финансирања, између осталог за пројекте ауто-пута Пожега-Бољаре, за пројекат београдског метроа, и Сектор Ц обилазнице око Београда”, додала је Михајловићева.

 

Поред потписивања споразума, потпредседница Владе имала је и више састанака са кинеским компанијама које реализују инфраструктурне пројекте у Србији, међу којима су компаније “Чајна роуд енд бриџ корпорејшен” и “Пауер констракшен компани оф Чајна”.

 

Потпредседница Владе борави у званичној посети Кини као део државне делегације на Другом форуму “Појас и пут”, коју предводи председник Србије Александар Вучић.