RSS

You are here

Михајловићева: У 2019. креће нови инвестициони циклус вредан пет милијарди евра

Нови инвестициони циклус у инфраструктури Србије почиње 2019. године и вредан је пет милијарди евра, изјавила је потппредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, проф. др Зорана Михајловић.

 

Она је у интервјуу за агенцију Бета рекла да су новим инвестиционим циклусом, који треба да помогне привредни раст земље, обухваћени пројекти који се односе на изградњу ауто-путева, железничких коридора и водног саобраћаја и да ће се предвиђени новац распоређивати у наредне три до четири године. 

 

"Сигурно почиње градња деонице Прељина-Пожега на Коридору 11, вредна 450 милиона евра. Очекујемо да почне и градња Моравског коридора вредног 800 милиона евра, као и обнова пруге Ниш-Димитровград, вредна 264 милиона евра, модернизација пруге Нови Сад-Суботица, вредна 924 милиона евра, али и деонице ауто-пута мира Ниш-Плочник у дужини од 38 километара, вредне 220 милиона евра само у првој фази", рекла је Михајловић и додала да је за улагање у водни саобраћај предвиђено 200 милиона евра. 

 

Министарка грађевинарства је истакла да је у 2018. години у Србији завршено више километара ауто-путева него претходних година.

 

"У 2018. завршена су 103 километра ауто-пута, потпуно асфалтирано, неке деонице су пуштене за саобраћај, а неке нису због критичних тачака на којима се ради. Пре свега мислим на Коридор 10, али и Коридор 11, будући да се ради на деоници Уб-Лајковац, као и да се на деоници између Љига и Прељине ради тунел", рекла је она.

 

Говорећи о завршетку Коридора 10, Михајловићева је навела да се ради на санацији дела који пролази кроз Грделичку клисуру, да се извођачи и надзорне компаније не пожурују, јер је, истакла је, најбитнија безбедност путника, али да очекује да ће тај део, као и део источног крака ка граници са Бугарском, бити завршени до средине године.

 

Како је додала, за Моравски коридор спремна је пројектно-техничка документација, а са америчким "Бехтелом" су потписани споразум и меморандум за изградњу тог пута, чија се вредност процењује на 800 милиона евра, за шта су делом обезбеђене гаранције у буџету за 2019. годину.

 

Михајловићева је објаснила да би најкасније до половине 2019. године требало да се утврди начин финансирања те изградње.

 

"Оног тренутка када се потпише финансијски уговор, врло брзо могу почети радови. Реално би било да завршимо финансијски уговор у првој половини године, а да у другој половини почну радови, који би требало да трају две и по до три године", навела је министарка.

 

Према њеним речима, спремна је и документација за Фрушкогорски коридор, па се у 2019. години може очекивати завршен финансијски модел за тај пројекат. 

Потврдила је и да ће се од Руме до Шапца градити ауто-пут, дужине око 20 километара, а од Шапца до Лознице такозвана брза саобраћајница на 50 километара. 

"То ће се радити са азербејџанском компанијојм "Азвирт". Већ су готово завршени преговори Министарства финансија о финансијским условима, а гаранција је обезбеђена у буџету за 2019. годину и то значи да у другој половини године могу почети радови", рекла је Михајловићева.

 

Она је казала да се интензивно спроводи и пројекат модернизације пруге Београд-Будимпешта.

 

"Ради се на две деонице, Београд-Стара Пазова и Стара Пазова-Нови Сад и то део са Кинезима, део са руским железницама", рекла је Михајловић. 

 

Подсетила је да је 2018. године потписан комерцијални уговор за инвестиционо највреднији део тог пројекта између Новог Сада и Суботице, који кошта 924 милиона евра.

 

"Ми ћемо верујем у 2019. имати комерцијални уговор и почети радове на тој деоници", рекла је министарка. 

 

Најавила је и да ће у марту 2019. години почети реконструкција и електрификација пруге Ниш-Димитровград, уз обилазну пругу око Ниша, а радови ће трајати најмање две и по године. 

 

"Потписан је финансијски уговор са Европском инвестиционом банком. Пројекат је вредан 264 милиона евра и део је из донација ЕУ, а део из буџета", рекла је Михајловић.

 

Како је навела, то је важна деоница пруге за повезивање Србије и Бугарске, била је једина на Коридору 10 која није била електрификована, што је био проблем за карго саобраћај. 

 

"У 2018. години рехабилитовали смо 220 километара пруга из сопствених средстава. Имамо делове регионалних пруга којима се иде и 110 километара на час", казала је она. 

 

Михајловићева је подсетила да је на прузи Београд-Бар реконструисан део од Ресника до Ваљева дужине 77 километара, а план је да се 2019. године заврши документација за трасу од Ваљева до границе са Црном Гором, за шта су опредељена средства у буџету.