RSS

You are here

Министарство омогућило наставак градње "Жежеља"

Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре омогућило је извођачу радова наставак градње Жежељевог моста у Новом Саду, који ће сутра потписати четири документа са роком од 17 месеци за завршетак моста и још три месеца за демонтажу привременог моста, изјавио је данас државни секретар у том Mинистарству Имре Керн.

 

"Што се тиче вредности и уговорених радова, још 2010. и 2011. вредност је била око 46 милиона евра, са овим анексом који ће се сутра потписати, повећава се обим радова за три милиона евра. Орочава се рок завршетка градње - 17 месеци за завршетак моста и пуштање у саобраћај и плус три месеца за демонтажу постојећег моста на којем се сад одвија железнички и друмски саобраћај", рекао је Керн .

 

Како је најављено, предвиђено је потписивање четири документа, Анекс 1 основног уговора, који омогућава наставак градње, Меморандум о разумевању, Уговор о начину преноса средстава за финансирање пројекта и Уговор о финансирању за 2015. годину.

 

Документа ће потписати генерални директор српских железница Мирослав Стојчић, председник Владе АП Војводине Бојан Пајтић, градоначелник Новог Сада Милош Вучевић и представник извођача радова компаније "АЗВИ", а свечаности ће присуствовати потпредседник Владе Србије и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре проф. дрЗорана Михајловић и шеф делегације ЕУ у Србији Мајкл Девенпорт.

 

Према речима Керна, рок за завршетак моста ће се рачунати од момента уплате три милиона евра.

 

"Нама су финансијери обећали и дали чврсту обавезу да ће после потписивања ових докумената уплатити те износе у року од десетак дана. Једну трећину финансира град Нови Сад, а две трећине покрајински буџета и они су обећали да ће испунити своје обавезе", навео је Керн напоменувши да су обезбеђена буџетска средства.

 

Он је истакао да су то Министарство и потпредседник Владе Михајловић успели са пуно састанака да дођу до коначне одлуке и припреме документа која ће омогућити наставак радова на том инфраструктурном објекту.

 

"Градња Жежељевог моста је успорена више од годину дана и ако би дошло до потпуног застоја или не дај Боже до раскида уговора односно непотписивање ових докумената, онда би дошли до тога да Србија губи изузетно важан пројекат, а то би негативно утицало на изградњу брзе пруге Београд - Будимпешта", рекао је Керн.

 

Како наводи, то би био огроман губитак пошто се железнички и друмски саобраћај, као и речни, доста споро одвија због монтажног моста.

 

Он је казао да се тај мост налази на правцу железничког и друмског Коридора 10 и да се налази на Коридору 7 - реци Дунав.

 

Шпанско-италијански конзорцијум "Азви-Тадеи-Хорта-Кослада" (АЗВИ) је обуставио радове тражећи додатни новац због већих трошкова вађења остатака старе срушене конструкције бетонског моста.

 

Уговорена вредност радова је била 45,3 милиона евра на почетку изградње моста, коју са 26,2 милиона финансира Делегација ЕУ, а 19,1 милион Војводина и Нови Сад.

 

Стари Жежељев мост преко Дунава у Новом Саду је порушен у НАТО бомбардовању 1999. година.

 

Нови мост ће имати два железничка колосека, две друмске саобраћајнице ширине 7,7 метара и две пешачко-бициклистичке стазе ширине 2,5 метара. Мост ће бити дуг 474 метра и широк 31 метар.