RSS

You are here

Нећу престати да се борим за безбедност путева

Потпредседник Владе Србије и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре проф. др Зорана Михајловић најавила је данас почетак рехабилитације и подизање безбедности путева у Србији, у шта ће бити уложено 400 милиона евра, поручивши да никада неће престати да се бори за безбедност путева у Србији.

 

Она је најавила да ће у наредне четири године бити рехабилитовано око 1.100 киломатара путева, од чега у овој години више од 260 километара.

 

"Први пројекат рехабилитације почеће већ следеће недеље", рекла је Михајловић новинарима по завршетку конференције о рехабилитацији и повећању безбедности на путевима у Србији.

 

Она је прецизирала да је цео тај пројекат вредан око 400 милиона евра, да ће држава обезбедити око 113 милиона евра, а за остатак новца Влада Србије је дала гаранцију за зајам од Светске банке, Европске инвестиционе банке и Европске банке за обнову и развој.

 

Михајловић је рекла да су у првом јавном позиву посао добила домаћа предузећа и позвала све извођаче, који ће обављати послове у овој, првој години тог пројекта, да поштују рокове и квалитет радова јер ће изгубити посао они који буду каснили са радовима.

 

"Очекујемо од вас да покажете да српска путарска предузећа могу да ураде више од оног што се може чути у јавности. Не очекујем никакве проблеме и нећемо дозволити никаква кашњења", рекла је Михајловић и додала да ће Путеви Србије, који су носилац посла, наплаћивати казнене пенале за кашњење извођачима радова који ће и пројектовати и градити путеве.

 

Она је рекла да очекује да у првој години тог посла буде утрошен сав новац који је опредељен за тај пројекат у овој години.

 

Рехабилитација путева је једнако важна као завршетак Коридора 10, јер вредност радова на рехабилитацији путева износи скоро пола вредности изградње Коридора 10, поручила је Михајловић.

 

Она је поновила да Влада Србије, која је стала иза овог пројекта, жели да покаже да тај посао може да се реализује на време и да домаће компаније по завршетку тог посла могу да учествују и у другим пројектима у свету.

 

Одговарајући на питање новинара о евентуалном увођењу вињета ради одржавања путева, Михајловић је рекла да се то не планира, а када је реч о враћању модела да се део акциза на гориво издваја за одржавање путева, она је истакла да тренутно новца за то нема.

 

"Процена Министарства финансија је да то није прави пут, али то не значи да ми нећемо наставити да објашњавамо да је то много боље," рекла је Михајловић и додала да се од целокупног новца који се наплати од путарина, не одржавају само аутопутеви, већ и путеви другог и трећег реда, а често и локални путеви.

 

Вршилац дужности директора Путева Србије Зоран Дробњак истакао је да рехабилитација путева подразумева и подизање безбедности на путевима и навео да од 15.000 километара путева у Србији око 75 одсто или 10.000 њих треба рехабилитовати.

 

Он је навео да ће ове године између осталих бити рехабилитовани путеви Љубовија-Мали Зворник, Мали Зворник-Бања Ковиљача, Аранђеловац-Лозница, Јариње-Рашка, Мрчајевци-Краљево, као и Рудник Топола, од којих су неке деонице оштећене у поплавама.

 

Специјалиста Светске банке Светлана Вукановић истакла је да је процењено да ће по завршетку целог посла безбедност на путевима бити подигнута за 10 одсто, а трошкови одржавања путева смањени за 30 одсто.