RSS

You are here

Одговори на питања "Новости" - кинески пројекти

 Kако теку радови на деоници Прељина-Пожега? Да ли су се радници вратили из Kине? Шта је до сада урађено на овој деоници? Да ли је завршена изградња кампа?

• Тренутно се изводе радови у складу са динамичким планом на тунелима као најзахтевнијим инжењерским објектима, а како следи:
- радови на стабилизацији зоне улазног портала тунела Лаз.
- радови на стабилизацији косине излазног портала тунела Лаз (израда шипова за потпорну конструкцију).
- радови на ископу леве тунелске цеви тунела Лаз.
- На тунелу Муњино брдо изводе се припремни радови у зонама улазног и излазног портала.
- Изграђена привремена мостовска конструкција на мосту бр. 7 преко реке Западне Мораве.
• Након кинеске Нове године, из Kине се вратило 35 радника и техничког особља.
• Изграђени су два главна кампа и четири градилишна кампа.

Истичемо да је у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре 20. фебруара одржан састанак са свим кинеским компанијама (ЦРИ, ЦЦЦЦ, "Пауер Чајна", "Шандонг хај спид" и ЦМЕЦ) које су ангажоване на пројектима у Републици Србији и на којем се разговарало о могућим решењима за проблеме узроковане епидемијом у њиховој земљи.
Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, као финансијер, ЈП „Путеви Србије”, као инвеститор и кинеска компанија ЦЦЦЦ, као извођач радова на изградња ауто-пута Прељина-Пожега, учиниће све из својих надлежности да не дође до пробијања рока за изградњу овог коридора. Иначе, реч је о кинеској компанији која је недавно (18. децембра 2019. године) завршила деоницу ауто-пута "Милош Велики" од Сурчина до Обреновца пре уговореног рока.
Надамо се да ће ови проблеми бити превазиђени на најбољи могући начин и да се тренутна ситуација неће битно одразити на извођење радова на изградњи ауто-пута Прељина-Пожега.

Kаква је ситуација на изградњи брзе пруге од Београда до Старе Пазове, коју такође гради кинеска компанија?


Модернизација и изградња брзе пруге Београд-Будимпешта, деоница Београд (центар) - Стара Пазова реализује се по комерцијалном уговору са групом понуђача коју чине ЈВ "Чајна рејлвеј интернешенел компани" Лтд. и "Чајна комјуникејшенс констракшен компани" Лтд.. Радови теку по договореној, уговореној динамици, ангажоване су потребна механизација и опрема, на градилишту је присутан потребан број радне снаге, како радника из НР Kине тако и ангажованих подизвођача, а у испоруци и уградњи материјала нема застоја.

Било је најављено да ће крајем марта почети радови на деоници брзе пруге од Новог Сада до границе са Мађарском. Да ли ће бити померања тог рока због новонасталих околности са корона вирусом? Kада би могли почети радови?


Припремни радови, који увек претходе главним радовима, а нужни су и неопходни, за деоницу Нови Сад-Суботица-државна граница (Kелебија) теку по договореном обиму и динамици. Kао први резултат припремних радова планиран је завршетак привремених објекта у Новом Саду (градилишни камп) до средине априла. Из овог центра ће се водити и опслуживати градилиште на целој деоници. Радови на овом комплексу ће отпочети у наредних 10 дана. Поред радова на кампу, интезивно се ради на експропријацији непокретности дуж целе деонице и изради пројектне документације која је уговорена са кинеским партнером, ЈВ "Чајна рејлвеј интернешенел компани" Лтд. и "Чајна комјуникејшенс констракшен компани" Лтд.