RSS

You are here

Одговори на питања Telegraf.rs - пруга Београд - Нови Сад

После јучерашњег обиласка радова на прузи Београд - Нови Сад, направили бисмо наставак теме, односно подсетили куда тачно иде пруга, како изгледа пројекат и деонице на којој раде руске, а на којој кинеске компаније.

 

ДЕОНИЦА СТАРА ПАЗОВА – НОВИ САД (40,4 км)

Модернизација и изградња двоколосечне отворене пруге Стара Пазова – Нови Сад (40,4 километра), укључујући и изградњу тунела и вијадукта „Чортановци“, део су пројекта изградње пруге за велике брзине до 200 км/сат између Београда и Будимпеште.

Радове изводи руска компанија „РЖД Интернешенел“, а укупна вредност овог пројекта је 585,5 милиона долара. Од тога, вредност уговорених радова на отвореној прузи износи 247,9 милиона долара, а на тунелу и вијадукту Чортановци 337,6 милиона долара. Финансирање је обезбеђено из руског кредита за модернизацију српских железница.

Поред руске компаније, на овом пројекту ангажовано је и око 170 домаћих фирми, као подизвођачи и испоручиоци опреме и репроматеријала на пројекту.

Тренутно је на градилишту нешто мање од 900 радника руске компаније „РЖД Интернешенел“, уз ангажовање 372 јединице механизације. Од тог броја, око 350 радника ангажовано је на изградњи отворене пруге, док остали раде на изградњи тунела и вијадукта у Чортановцима.

Рок завршетка свих радова је према уговору крај 2021. године, а током јучерашње посете договорено је скраћење рока завршетка до октобра 2021. године.

 

  1. Отворена пруга Стара Пазова-Нови Сад (36,2 км)

Радови на реконструкцији и модернизацији отворене пруге Стара Пазова – Нови Сад почели су 16. марта 2018. године.

До сада је завршено нешто више од 50 одсто укупно уговорених радова, а већ је изграђено око 31,5 километара колосека (укључујући и станичне колосеке), за велике брзине између Старе Пазове и Новог Сада.

Поред осталог, тренутно су у току радови на монтажи нових и демонтажи старих шинских поља, изградњи вијадукта и потходника у Бешкој, пропуста, мостова и потходника између Бешке и Петроварадина, затим израда насипа између Инђије и Новог Сада и заштитног зида од буке између Инђије и Бешке, као и  градња друмско-пешачког надвожњака недалеко од Инђије.

Пројектом је предвиђено да се станице Инђија, Сремски Карловци и Петроварадин  задржавају на постојећим локацијама и оне ће бити реконструисане. Нова станица Бешка пројектована је на новој локацији.

Вијадукт у Бешкој, чија је изградња у току, један је од три вијадукта који се граде на отвореној прузи између Старе Пазове и Новог Сада и свакако најзахтевнији од њих. И друмско-пешачки надвожњак који се гради на око три километра од Инђије један је од битнијих објеката на деоници брзе пруге Стара Пазова – Нови Сад. Надвожњак ће носити четири стуба висине тринаест метара, са 18 распонских носача, чија је монтажа ових дана у току.

Сва укрштања пруге са друмским саобраћајницама биће денивелисана, а укупно их има 10.

Пруга ће бити електрифицирана и опремљена савременим сигнално-сигурносним и телекомуникационим уређајима (ETCS ниво 2).

 

  1. Тунел и вијадукт Чортановци (4,2 км)

Радови на изградњи вијадукта и тунела Чортановци започели су 11. августа 2017. године.

На изградњи тунела и вијадукта Чортановци до сада је завршено близу 90 одсто од укупно уговорених радова.

Изградња тунела обухвата две тунелске цеви, свака са по једним колосеком, укупне дужине око 2,2 километра. Десна тунелска цев пробијена је 3. априла  2020. и њена дужина је 1.086,5 метара. Радови у тунелу истовремено се изводе са обе стране тунела, што значи да се одвијају из четири правца истовремено, на свакој тунелској цеви из два правца.

Вијадукт, који је лоциран непосредно уз десну обалу Дунава дужине је око три километра и носиће га 103 стуба, од којих је највиши 28 метара. До сада су завршени радови на изградњи сва 103 носећа стуба и тренутно се изводе радови на изградњи главних распонских носача конструкције вијадукта, од 118 носача завршено је 90 носача.

 

ДЕОНИЦА БЕОГРАД ЦЕНТАР – СТАРА ПАЗОВА (34,5 КМ)

Вредност уговора је 350,1 милион долара, а финансирање је обезбеђено из кредита кинеске Ексим банке.

Извођач радова је кинески конзорцијум „Чајна рејлвеј интернешенел” и „Чајна комјуникејшенс констракшен компани”.

Тренутно су у току радови на реконструкцији и модернизацији левог колосека пруге Београд центар – Стара Пазова.

Пројектом су предвиђени радови на колосецима у станицама и на отвореној прузи. Два постојећа колосека између Београд центра и Батајнице биће реконструисана, а између Батајнице и Старе Пазове изграђена додатна два нова колосека.

Предвиђена је изградња три надвожњака (Kамендин, Нова Пазова и Стара Пазова) и једног подвожњака (Земун поље). Поред тога, биће уређене железничке станице Нови Београд, Батајница, Стара Пазова и Нова Пазова и изграђена нова станична зград Земун на новој локацији, стајалиште Тошин бунар биће измештено на нову локацију, а изграђена и два нова стајалишта Алтина и Камендин. У станицама Нови Београд, Земун, Земун поље, Батајница, Нова Пазова и Стара Пазова биће реконструисани колосечни капацитети.

Сва укрштања пруге са друмом биће денивелисана, а сви путни и пешачки прелази у нивоу укинути.

Пројекат модернизације подразумева примену европских стандарда интероперабилности.

И у условима ванредног стања због заразне болести  COVID-19  радови се свакодневно изводе на овој деоници, па је на градилишту око 600 радника и око 200 јединица механизације.