RSS

You are here

Поледица: Омогућити да камиони што краће чекају на границама

Циљ Владе Србије, поред изградње инфраструктурних пројеката, јесте да са суседним земљама нађе начин да транспортна средства што мање бораве на границама, а најбољи начин да се то омогући јесу заједнички гранични прелази, на чему Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре већ ради.

 

То је данас изјавио државни секретар у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Миодраг Поледица, на отварању 7. бизнис конференције “Траснпорт и логистика југоисточне Европе и Дунавског региона - ТИЛ 2020”.

 

Поледица је рекао да возач камиона једну четвртину радног времена у 30 дана проведе на граници, што значи да у профитабилном смислу не може да буде конкурентан транспортним фирмама у ЕУ. “Зато је важно да нађемо начин да се транспортна средства краће задржавају, а набоље решење је, и на томе се већ ради на иницијативу Министарства, изградња заједничких граничних прелаза”, рекао је Поледица.
 
Он је поручио да је транспортни сектор у Србији показао да може да одговори свим захтевима који су били наметнути због пандемије корона вируса, али и навео да ће последице ванредног стања и епидемије трајати. Како каже, сви планови Србије и земаља региона у транспортном сектору морају бити синхронизовани, а важност тога је показана током пандемије када су транспортни ланци снабдевања могли да дођу до крајњих потрошача.

“Као министарство, учинили смо све да омогућимо и у најтеже време епидемије корона вируса да привреда функционише. Наравно, било која држава не може много сама да уради, мора да се ослони на суседе и шири регион”, напоменуо је Поледица.

 

Говорећи о пројектима у транспортној инфраструктури којима управља Министарство, Поледица је истакао да је у претходних неколико година изграђено око 350 километара ауто-путева који имају регионални значај. “Завршили смо један велики инвестициони циклус прошле године и отварамо нови”, рекао је Поледица, и навео даљу изградњу ауто-путева ка Црној Гори и БиХ, али и изградњу 112 километара Моравског коридора.

Такође је, како је додао, завршена и рехабилитација 550 километара магистралних и регионалних пруга, а да ће у наредном периоду тежиште бити више на железничкој инфраструктури.

„До јесени идуће године брзом пругом биће повезани Београд и Нови Сад, а у плану је повезивање Новог Сада и Суботице“, додао је Поледица, и навео да Србија има три међународна аеродрома, да се развијају и мали аеродроми, да има доста међународних лука, а да ће у лучки сектор бити уложено око 400 милиона евра у наредном периоду.

 

“Сви видови саобраћаја морају бити избалансирани. Србија јесте центар југоисточне Европе и западног Балкана”, рекао је Поледица, и подсетио да је од прошле године у Београду седиште Транспортне заједнице, чији је циљ да унапреди транспортну инфраструктуру и повеже регион.

 

Поледица је поручио да је Србија отворена за све инвестиције из иностранства, а да су доказ за то инвеститори из САД, Kине, Турске, Азербејџана…

 

„Ниједан велики инфрастуктурни пројекат не може да се финансира из једног извора и Србија покушава да отвори врата за финансирања из различитих извора. Сви извори, све међународне институције су нам на располагању”, рекао је Поледица, и подсетио да је недавно у Београду отворена и Kанцеларија америчке Међународне развојне финансијске корпорације (ДФЦ).