RSS

You are here

Потписан уговор о реконструкцији деонице Ресник-Ваљево на барској прузи

Новоформирана железничка компанија „Инфраструктура железнице Србије“ и руска фирма „РЖД Интернешнл“ потписале су данас Анекс 4.1 основног уговора о руском државном кредиту за модернизацију српских железница, који се односи на реконструкцију и модернизацију 77,6 километара деонице Ресник – Ваљево, на барској прузи.
 
Уговор су потписали генерални директори компанија „Инфраструктура железница Србије“ и „РЖД Интернешнл“,  Горан Максић и Сергеј Алексејевич Павлов, a потписивању су присуствовали државни секретар Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Миодраг Поледица, саветница потпредседнице Владе Србије Мишела Николић и представници пословодства српских железница.
 
“Ово је прва деоница  на прузи Београд-Бар која ће се реконструисати, а, иначе, ове две компаније су до сада потписале три уговора за модернизацију српских железница, рекао је в.д. генералног директора „Инфраструктуре железнице Србије“ Горан Максић. Он је истакао национални и међународни значај барске пруге која повезује Јадрански басен са Паневропским коридором 10, као и са Централном и Источном Европом. 
 
“Чињеница је да ова пруга није на завидном нивоу техничке поузданости јер на њој  није било ремонта од када је изграђена пре 40 година,  па су због  очувања безбедности брзине смањене на 30 до 50 километара на час, што је довело до мање пропусне моћи и кашњења возова, навео је Максић и додао да се након реконструкције барске пруге очекује повећање брзине, поузданости, безбедности и пропусне моћи. 
 
Павлов је рекао да је овај заједнички пројекат изузетно важан за обе земље и показује да се сарадња одвија у добром правцу и да ће се она  наставити. Он је истакао да су на овогодишњем конкурсу компаније „РЖД Интернешнл“ за њиховог најбољег ино партнера проглашене „Железнице Србије“. Павлов је најавио и да ће 15. децембра бити испоручена два руска воза српским железницама и то два месеца пре рока.
 
Вредност радова на деоници Ресник – Ваљево је 80 милиона долара.
 
Почетак  радова планиран је за март  2016. године, а завршетак  се очекује за 14 месеци. Радови ће се изводити у две фазе. Фаза 1 предвиђа реконструкцију деонице Вреоци – Ваљево, чији се завршетак планира до почетка летње туристичке сезоне, 10. јуна 2016. године. У Фази 2 изводиће се радови на  деоници Ресник – Вреоци, чији се почетак планира након завршетка летње туристичке сезоне, у септембру 2016.године. Планирани рок  завршетка Фазе 2 је  почетак другог квартала 2017. године.
 
Завршетком реконструкције, путовање између Ресника и Ваљева уместо садашња два сата и 10 минута трајати сат и 15 минута.
 
Потписивању уговора о реконструкцији и модернизацији барске пруге присуствовао је и бивши машиновођа Славољуб Потић, који је од првих дана пуштања у саобраћај, пре 39 година, управљао возовима између Београда и Бара.
 
“Први пут сам прошао овом пругом са новинарима пре њеног пуштања у саобраћај 6, 7, и 8. јуна 1976. године, а присуствовао сам и званичном отварању барске пруге 28, 29 и 30. јуна, ишао сам као претходница Плавог воза”, присетио се Потић и додао да се нада да ће барска пруга бити доведена у стање у каквом је била када је он, пре 40 година, дуж ове пруге управљао возовима.
 
Са 254 тунела укупне дужине 115 километара и 234 бетонских и челичних мостова укупне дужине око 15 километара, барска пруга је један од највећих градитељских подухвата у овом делу Европе. Њена изградња завршена је пре 40 година (27. новембра 1975. године), а први воз који је прошао пругом 28. маја 1976. године био је Плави воз, којим је путовао Јосип Броз Тито. Пруга је у редован саобраћај пуштена два дана касније, а од изградње пре четири деценије није било озбиљније реконструкције барске пруге.
 
У периоду од 2003. до 2008. године обављени су радови капиталног ремонта на појединим деловима пруге између Расника и Ваљева, а извођени су на деоницама Ресник – Бела Река и Ваљево - Словац, који ће реализацијом овог уговора бити комплетирани. Главна ревитализација барске пруге планирана је и у наредним годинама, а извешће се на целој дужини, од Ресника до државне границе са Црном Гором.