RSS

You are here

Преполовљен број страдања младих у саобраћају

Потпредседница Владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, проф. др Зорана Михајловић свечано je данас уручила признања и захвалнице медијима и партнерима који су се укључили у кампању „Бирам живот“.

 

У време трајања кампање у односу на исти период прошле године, број младих жртава у саобраћајним незгодама je смањен за 50 одсто.

 

„Будите поносни на оно што смо заједно постигли - 50% мање жртава у време трајања кампање, него у истом периоду прошле године. То је изванредно остварење јер то значи да смо спасили 20 младих живота“, поручила је Михајловић.

 

Михајловић је захвалила медијима и партнерима поручивши да треба да наставимо сви заједно да радимо на подизању свести младих за већу безбедност у саобраћају.

 

Она је упозорила да је претходних десет година у нашој земљи настрадало више од 18.000 људи, као и да је у истом периоду настрадало више од 280 деце.

 

„Задатак Владе, медија, НВО, наш задатак као мајки и очева и као пријатеља је да вожња без појаса, хулигански брза вожња, вожња и алкохол постане друштвено потпуно неприхватљиво и ружно“, истакла је Михајловић.

 

Основни циљ јавне кампање је повећање безбедности младих у саобраћају, а главна идеја је да се низом различитих активности скрене пажња јавности и позову млади, њихови родитељи, професори, представници локалних самоуправа и надлежни органи да се придруже иницијативи, делују превентивно и предузму потребне акције како би се младим људима предочиле опасности и како би се они подстакли на безбедно понашање у саобраћају.

 

Кампања у медијима почела је уз аутентичну исповест Милице Јокић,  једне од преживелих у тешкој саобраћајној незгоди на Ади Хуји која је у новембру 2014. године однела три млада живота. Настављена је скривеном камером са познатим младим глумцима. Посебна признања добили су амасадори кампање, глумци Иван Михаиловић, Бојан Перић, Тамара Драгичевић и Бранкица Себастијановић који су били актери скривених камера у циљу промоције безбедне вожње.

 

Министарка Михајловић је у оквиру кампање упитила писма свим средњим школама у Србији и одржала стастанак са градоначелницима и представницима општина у Србији како би додатно подстакла да се локална средства намењена безбедности у саобраћају троше управо за ту намену.

 

Поред промотивних спотова одржана су и четири јавна часа за средњошколце у Београду, Новом Саду, Нишу и Крагујевцу, а промоције безбедне вожње су настављене на музичким летњим фестивалима за младе.

 

Признања су добили РТС, ТВ Пинк, ТВ B92, TВ ПРВА, РТ Војводина, Студио Б, ЦАС медиа, Моја ТВ, САТ медија група, Курир, Блиц, Синеплекс као и организатори фестивала Еxit, Love fest, Beer fest и град Зрењанин као организатор Дана пива у Зрењанину. Захвалнице су добили Танјуг, Вечерње новости, Данас, Телеграф, Информер и Србија данас.