RSS

You are here

Раскид уговора за пробијање рокова

Држава, коначно, уводи нова правила на свим својим градилиштима. У Србији се више неће толерисати пробијање рокова. Сви извођачи на капиталним инфраструктурним објектима мораће инвеститору да доставе најпрецизнију динамику радова. Тим стручњака Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре обављаће контролу сваких седам дана и уколико посао није одрађен по плану, следи раскид уговора. Како за “Новости” каже потпредседник Владе Србије и министар Зорана Михајловић, са применом нових правила кренуло се од деонице Коридора 11, од Уба до Лајковца, где се са изградњом свега 12,5 километара ауто-пута касни више од две и по године.

 

Али, држава за четири године, од када је почела изградња овог дела Коридора 11, због нерешене експропријације, није увела извођаче у посао на целој траси?

- Уводила је по фазама, како је било по плану. Није тачно да није завршена експропријација. Извођачи су одрадили 64 одсто посла, и то им је плаћено. Када се подвуче црта, држава је до сада платила више него што је основним уговором било предвиђено. Нисам сигурна да су “Путеви Ужице” и “Планум” радили онако како је ред, јер да јесу не бисмо имали 11 анекса и додатни уговор за додатне радове.

 

Па и ви сте им недавно анексом дали нову шансу...

- Добили су рок до 30. новембра, али смо им тражили динамику радова, што до сада нико од њих није захтевао, нити се проверавало докле се стигло са радовима, него се на сваких шест месеци правио нови анекс. Имали смо неколико састанака са извођачима, на једном, у присуству чланова мог кабинета, дакле потпредседника Владе и министра, долазило је обезбеђење да пита да ли треба да реагује, због начина на који су се извођачи понашали. Значи, навикли су да раде oвако или онако, или договарају на овај или онај начин. Ми смо сада поставили правила, која морају да се поштују и важе не само за Уб - Лајковац него и за све друге.

 

На почетку мандата обећали сте изненадне посете и другим градилиштима, али вас није било на Коридору 10?

- Ако се сећате, биле су поплаве, ту сам била ангажована, али су моји државни секретари и те како обилазили терен.

 

Шта су показале те ванредне контроле и да ли је могуће да само домаћи извођачи не поштују рокове, шта је са страним фирмама, када ће оне добро да се “прочешљају”?

- Не делим извођаче на домаће и стране, него на оне који поштују или не поштују уговорене обавезе. Од домаћих смо кренули, јер највише касне. Моји сарадници су били и на Жежељевом мосту, где је страном конзорцијуму поверен посао, има много проблема, тражили смо и њима динамику радова и средином јула очекујемо да се изградња овог моста настави.

 

 Градилишта, за које је задужен кинески “Шандонг”, на деоницама од Обреновца до Уба и од Лајковца до Љига, отворена су прошле године, али радова на терену још нема?

- Морам да признам да држава није платила аванс на време, али нова Влада Србије је ту обавезу измирила у мају и радови почињу овог месеца.

 

Докле се стигло са избором концесионара за Коридор 11, који треба да изгради ауто-пут од Сурчина до Обреновца и од Прељине до Пожеге и да користи део од Обреновца до Прељине?

- Држава више нема могућност да узима било какве кредите. За инфраструктурне пројекте се генерално опредељујемо за концесију. То важи и за Коридор 11, где није припремљен концесиони уговор. Разговарамо са потенцијалним концесионарима, али још нисмо усагласили ставове.

 

Можете ли да обећате грађанима, уколико концесија прође, да цена путарине на Коридору 11 неће бити виша по километру од Коридора 10?

- Могу да обећам да ћемо ми имати ауто-пут. Када је реч о ценама путарина, оне морају бити реалне и одрживе за земљу у којој се пут гради.

 

Хоће ли Влада у овом мандату завршити Коридор 10?

- Од када сам дошла на чело овог министарства, где год сам “зачепркала” свуда ме је сачекао проблем. На Коридору 10 то је једна деоница на јужном делу, која је требало да се финансира донацијом из Хеленик плана. Наставићемо разговоре са Грцима. Ако дефинитивно тог новца не буде, наћи ћемо други начин. Мој приоритет је Коридор 10. Нећу, као моји претходници, да обећавам да ћу завршити тај путни правац, али реално би било да Коридор 10 буде комплетиран до 2016.

 

Када ће бити завршен Нацрт закона о планирању и изградњи?

- Нацрт сам најављивала за крај јуна, али су нас омеле поплаве. Очекујем да ће за недељу дана то бити на Влади.

 

Најавили сте један шалтер и 28 дана за добијање грађевинске дозволе...

- Највише времена одлази на издавање локацијских услова. Тај документ, који укључује и услове комуналаца, издаваће се инвеститорима за највише 18 дана. А, сама грађевинска дозвола за највише десет. Плаћање накнаде за уређење земљишта неће бити услов за издавање грађевинске дозволе, ту обавезу инвеститори ће плаћати касније. Када се закон усвоји у јулу, нећемо одмах имати један шалтер, то је озбиљан посао за који је потребно неколико месеци да се општине припреме.

 

Шта сте конкретно предложили премијеру, како да се стави тачка на бесправну градњу?

- Док са премијером не видим да ли је предлог добар, колико ће ту бити отпора или неће, колико то можемо да спроведемо, нећу да излазим у јавност. Мислим да оно што угрожава животе људи мора да се руши без обзира на то да ли се то некоме свиђа или не. За она здања, која не угрожавају безбедност, имамо начин како да буду легализована. Нешто слично су урадили Хрвати, они су донели декрет.

 

И ваши претходници су обећавали крај бесправној градњи, али су дивљи неимари поново амнестирани?

- Ништа није срушено у претходних десет година, можда свега десет објеката. Није проблем у инспекцији, она изађе на терен, али за она здања где је надлежно Министарство, решење о рушењу мора да потпише министар, а моји претходници то нису радили. Потписала сам једно решење за рушење прошле недеље и невероватно је колико је било притисака да то не урадим. Разговарала сам и са надлежнима у Београду и тамо ће бити потписаних решења за рушење.

 

Како планирате да спасете грађевинску индустрију, која је у колапсу?

- Пословима. Нашим фирмама ћемо давати и одређене врсте гаранције да могу да наступају на ино-тржишту. Организоваћемо састанак са банкама и покушаћемо да са њима нађемо најбоље решење.

 

Председник Николић тражи да се убрза издавање дозвола за обнову кућа уништених у поплавама...

- Верујем да је председник Николић мислио на закон о обнови земље, који ће Влада да усвоји у наредних неколико дана. То је начин да брже прођемо све оне процедуре, које су неопходне да се подигну нове куће. Држава мора да набави материјал, а и да спроведе јавне набавке... Закон о обнови земље скратиће те процедуре.

 

Испит свих министара

 

Заштита животне средине је “камен спотицања” у европским интеграцијама. Зашто ништа нисте урадили док је екологија била у вашој надлежности?

- Није тачно да ништа није урађено. Решавали смо црне тачке, које су биле приоритет. Наследили смо обавезе од чак седам милијарди динара и 10.000 потписаних уговора. Још држава није изашла из тих дугова. Извештај Европске комисије се не односи на рад министра Михајловић, већ на рад претходних министара.

 

Не бавимо се односима у СПС

 

Да ли је тачно да СНС тражи од Дачића да дисциплинује своје функционере који нису на линији Владе?

- Не. Не бавимо се односима унутар СПС, нити било које друге партије са којом смо у коалицији. Бавимо се унапређењем и развојем сопствених капацитета.

 

Ако СПС настави са садашњом политиком постоји ли могућност реконструкције Владе и да ли је Тадићева странка замена?

- Ниједног тренутка се о томе није причало.

 

Извор: ВЕЧЕРЊЕ НОВОСТИ