RSS

You are here

Реаговање поводом текста “Да ли извођачи бесплатно реконструишу Лађевце”

 

 У тексту у дневном листу “Данас”, под називом “Да ли извођачи бесплатно реконструишу Лађевце?”, објављеном 7. јуна 2019. године, изнето је више нетачних и произвољних тврдњи, на које је Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре дужно да реагује у циљу тачног и непристрасног информисања јавности.

 

Радови који се тренутно изводе на аеродрому у Краљеву не изводе се “гратис”, већ је укупна вредност набавке опреме и радова који се сада изводе нешто више од 10 милиона евра.

 

Аеродром “Морава” ће 28. јуна 2019. године постати и цивилни аеродром и биће оспособљен да на њега слећу авиони типа Б737.

 

Радови и опремање, који су обавеза Министарства одбране, изводе се у складу са описом какав је наведен у тексту. Паралелно се изводе радови на пристанишној згради и њено опремање, али у организацији “Аеродрома Србије”, привредног друштва у власништву Републике Србије, које је предвиђено да на Аеродрому “Морава” буде оператер, у складу са законом.

 

У тексту се износи и тврдња да је “нејасно и зашто ће Лађевцима управљати предузеће “Аеродроми Србије”, када су још у априлу прошле године у градској управи Чачка тврдили да постоји опција да заинтересовани градови и општине направе заједничко јавно предузеће које би било задужено за ову ваздушну луку”.

 

С тим у вези, наглашавамо да поменуте локалне самоуправе, задовољне радом ове Владе, ниједног тренутка нису помињале друго него спремност да помогну поступак оспособљавања. Та сарадња ће свакако бити реализована, али не кроз заједничко управљање, које није могуће и није у складу са законом, већ кроз заједничко коришћење појединих врста возила и опреме.

 

Кад је реч о улагањима у аеродром и радовима реализованим у периоду до 2012, истичемо да је на Аеродрому „Морава“ ово министарство затекло стање какво смо затицали и на другим значајним инфраструктурним пројектима које је Влада из периода 2008-2012. оставила незавршене:

 

- На делу аеродрома намењеном цивилном ваздушном саобраћају започети су радови на пристанишној згради и са толико (не)изведених радова на војну, несређивану писту, у циљу промотивног лета, слетео је 2011. године авион АТР-72 „Јат ервејза“ у којем су били тадашњи председник Србије Борис Тадић и министар одбране Драган Шутановац.

- Нетачно је да је писта продужена или да је било шта друго рађено на маневарским површинама.

- Тачно је да је нешто касније завршен контролни торањ, али и он није рађен само за потребе цивилног летења.

- Пристанишна зграда је само у грађевинском смислу завршена 2012, али је значајан део радова и на овој згради, као и на помоћним објектима, остао незавршен.

-  За оспособљавање Аеродрома “Морава” непходно је било да се прво формира привредно друштво које ће у складу са законом бити оператер на том аеродрому и управљати и координиrати свим активностима, што такође није било урађено.

 

На крају, указујемо на нетачну тврдњу да је “у реконструкцију и изградњу објеката на том аеродрому држава од 2010. до 2012. уложила око десет милиона евра, колико се помиње и седам година доцније”.

 

Укупна улагања у том периоду била су готово двоструко већа, о чему је и јавност у то време била обавештена (на пример: https://www.blic.rs/vesti/drustvo/prvi-civilni-avion-sleteo-na-aerodrom-morava/2t1jwkf и   http://www.rts.rs/page/stories/sr/story/57/srbija-danas/966820/prvi-let-za-kraljevo.html).