RSS

You are here

Реаговање поводом текста “Нишлије ће сваког месеца плаћати 200.000 евра за земљиште које им је држава одузела?”

У тексту “Нишлије ће сваког месеца плаћати 200.000 евра за земљиште које им је држава одузела?”, објављеном у дневном листу “Данас”, 3. августа 2020. године, изнете су нетачне тврдње у вези с Аеродромом “Константин Велики”.

 

Аеродром “Константин Велики” у Нишу седиште је привредног друштва „Аеродроми Србије“ д. о .о. Ниш и центар је управљања свим аеродромима у Србији, осим Аеродрома „Никола Тесла“.

„Аеродроми Србије“ д. о. о. у власништву имају земљиште и објекте на свим аеродромима на којима су регистровани као оператери, а тај број се стално повећава. Ово је лако провериво увидом у лист непокретности, који је сада, захваљујући реформи катастра, јавно доступан.

 

По већ виђеном сценарију, Национална коалиција за децентрализацију, организација цивилног друштва, која је изгледа основана да прати рад аеродрома у Нишу, узбуњује јавност износећи тврдње које не одговарају чињеницама.

 

Подсећања ради, градска управа у периоду 2008. до 2012. закључила је уговоре због којих је Град и доведен у ситуацију претње од “дужничког ропства”.  Уговоре о преносу непокретности за аеродром и касарну је још 22. 10. 2010. године потписао тадашњи градоначелник Милош Симоновић. Овај уговор постао је „свилен гајтан“ око врата грађана Ниша, задуживши га само за аеродром износом већим од 63 милиона евра, што је значајно више од укупног градског буџета.

 

У јануару 2012. године, исти градоначелник је, заступајући Град Ниш, сада у својству продавца непокретности коју није платио/исплатио, продао 15 хектара, 7 ари и 75 метара квадратних, тј. комплетно земљиште на коме је била касарна, страној компанији, и то без гаранција, за градњу која још увек у великој мери није реализована.

 

Обавеза коју је поменути градоначелник наметнуо Граду кроз први уговор стигла је на наплату не сада 2020. године, већ 2015. године, али се то некако изоставља у саопштењима НКД-а. Ипак, захваљујући Влади Србије и Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, обавезујући рокови су продужени двоструко, што је помогло Граду Нишу да почне са испуњавањем преузетих обавеза.

 

Кад је реч о обавезама Града Ниша, које проистичу из поменутог уговора, став Министарства грађевинараства, саобраћаја и инфраструктуре, који је јавно изнет више пута, јесте да ће се, по завршетку послова на изградњи Новог Ниша и других обавеза, утврдити коначни биланс по закљученим уговорима и анексима, између Министарства одбране и Града. Град је у овом тренутку преузео 7.700 м2 бруто површине станова и у поступку је процедура преноса која ће омогућити да се утврди коначни биланс и стави тачка на овај уговор.

 

Наш циљ је одржавање континуитета оспособљености Аеродрома “Константин Велики”  и улагање у развој и испуњавање високих стандарда у пружању аеродромских услуга. Због тога је Влада Републике Србије на једној од претходних седница прогласила Пројекат санације коловозне конструкције полетно-слетне стазе, проширење рулнице и платформе и изградњу нове терминалне зграде пројектом од националног значаја.

 

Подсећања ради, пре проглашења пандемије са нишког аеродрома се могло летети до двоструко више дестинација него пре власничке трансформације аеродрома, а у 2019. години опслужено је рекордних 422.255 путника.

 

Ниш је постао важан центар у ваздушном саобраћају и захваљујући субвенцијама и подршци  Владе Репулике Србије и надлежног Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре успева да преживи времена у којима је редукован саобраћај због пандемије вируса COVID-19, а приходи смањени. У оваквим условима се још једном показала исправном одлука о враћању аеродрома, односно о преузимању бриге о оперативном раду и његовом даљем развоју од стране државе.

 

Уколико то представници НКД не схватају, подсећамо да је Аеродром “Константин Велики” остао у Нишу, да ниједан запослени није добио отказ, да је број запослених удвостручен, да су сви запослени Нишлије, да је комплетан менаџмент састављен од грађана Ниша и да је крајње време да НКД грађане Ниша упозна са проблемима у које је аеродром увела тадашња градска власт, а за које је решење нашла актуелна власт гарантујући будућност и одрживо функционисање овог објекта од значаја и за Град Ниш и за Републику Србију.