RSS

You are here

Реаговање поводом текста у Данасу под насловом "Изградња преплаћена као компензација фирми блиској Ердогану?"

Поштовани,

  

Разумемо потребу уређивачке политике Данаса да са дужном пажњом, сумњом и скепсом гледа у сваки потез Владе Србије и овог министарства. Разумемо и вашу праксу да у сваком уговору о инфраструктурним пројектима покушавате грозничаво да пронађете некакав криминал и корупцију. 

 

Али не разумемо да се часним новинарским послом бавите тако што изврћете и прикривате чињенице. То не приличи ни новинарима почетницима који извештавају о пуцању водоводне цеви у Ритопеку, а камоли искусним уредницима и новинарима. Зато верујемо да ћете имати разумевања што на овај текст реагујемо у једном другачијем тону.

 

Дакле, да говоримо о чињеницама. У спорном тексту и његовој опреми наводите да је Министарство закључило уговор са турском компанијом "Ташјапи" вредан 225 милиона евра за изградњу 17 километара ауто-пута, и износите став да овај посао "сходно његовој дужини не би требало да кошта више од 120 милиона евра”. Тако да заиста, читајући ваш текст, неко може да помисли да у Влади Србије стварно постоје неки људи који су спремни да изградњу једног километра ауто-пута у равној Војводини плате више од 13 милиона евра! А према вашој рачуници километар тог ауто-пута не би смео да кошта више од седам милиона.

 

Тада у тексту почиње и филмски заплет који уводи ваш анонимни саговорник. Он (или она) не само што се ишчуђава над оваквом математиком, већ тачно зна да су цене изградње километра ауто-пута "преувеличане као компензација турској фирми „Ташјапи“, иначе блиској турском председнику Ердогану, с обзиром на то да је она ангажована на изградњи јефтиних станова на југу Србије". Додуше, овај анонимни саговорник на крају уводи и податак да ће се на овој деоници ауто-пута градити и нови мост... Чекајте, откуд сад мост, какав мост, запитаће се можда читалац текста. 

 

Само пажљиви и упорни читалац наоружан великим стрпљењем успеће да дође до краја текста у коме може да пронађе одговоре на питање колико заправо све ово кошта. Реч је о чињеницама које смо Данасу доставили, као што и увек достављамо све податке које од нас затраже. 

 

А чињенице говоре да је вредност комерцијалног уговора са компанијом „Ташјапи“ укупно 250 милиона евра, и то: 220 милиона евра за изградњу деонице од Кузмина до Сремске Раче у дужини од 17 км, од којих је 100 милиона евра предвиђено за изградњу новог моста преко Саве, а 120 милиона за изградњу деонице ауто-пута; пет милиона евра за пројектно-техничку документацију на овом пројекту; 25 милиона евра за пројектно-техничку документацију за Пожега - Ужице - Котроман, други крак ауто-пута према Сарајеву. Значи, конкретно, 17 км ауто-пута коштаће 120 милиона евра, што је, гле чуда, таман онолико колико и ви сматрате. Да не помињемо да су сви ови подаци изнети још 19. децембра прошле године на конференцији за медије у Влади Србије.

 

Свесни смо чињенице да се у нека прошла времена у јавности није много говорило о инфраструктури и великим пројектима. Деоница од Уба до Лајковца добро показује и зашто, јер да су се медији тиме бавили сигурно извођачи не би успели да направе ауто-пут од блата. Верујемо и да поједини медији и новинари још не могу да схвате да су сви подаци о пројектима доступни и да ово министарство нема шта да крије, као што нисмо никад ни покушали да сакријемо, попут неких, један нови мост који ће бити изграђен на деоници ауто-пута од Кузмина до Сремске Раче.