RSS

You are here

Сава и Дунав "чистији" од нелегалних превозника

У обједињеној континуираној акцији контроле пловила, теретних и путничких бродова и луксузних јахти, државне инспекције и полиција на Сави и Дунаву установили су да је "сива економија" у тој области знатно смањена. 

 

У данашњој поподневној контроли, која ће бити настављена и у наредном периоду учествовало је више инспекција, укључујући Инспекцију за безбедност пловидбе, Инспекцију рада, Речну полицију, као и инспекторе за транспорт опасног терета.

 

Од низа пловила, међу којима су били и велики танкери за нафту приватних нафтних компанија, преконтролисан је и један брод државног бродарског предузећа, који је имао све уредне папире, сву пријављену радну снагу и сертификат да обавља делатност за коју је регистрован. То је по завршетку акције контроле потврдио помоћник министра грађевине, саобраћаја и инфраструктуре за инспекцијски надзор Александар Симић, који је истакао да је то пример како треба да се понашају сви у речном саобраћају.

 

Он је указао да држава губи огроман новац у зони "сиве економије" у области речног транспорта и то три до четири милиона тона робе, од укупно девет милиона, колико износи годишњи промет робе на рекама. "Одлучни смо да, после више деценија, направимо базу података путничких бродова да бисмо знали колико се тачно држава штети и грађани доводе у опасност, због неквалификоване радне снаге на бродовима и неадекватних пловила", додао је Симић.



Саветник потпредседника Владе Милан Ракић оценио је да "континуирана акција контроле пловних објеката већ даје прве позитивне резултате" и додао да су власници пловних објеката схватили да закони морају да се поштују. "Зато је данас у контроли пловних објеката далеко мање неправилности него иначе што доказује да одлучност потпредседника Владе Зоране Михајловић да сузбије сиву економију даје прве резултате", рекао је Ракић, подсетивши да казне за пловне објекте које не поштују прописе иду од 150.000 динара до два милиона динара.

 

Помоћник министра саобраћаја за водни саобраћај и безбедност пловидбе Лепосава Сојић, рекла је да је Министарство утврдило да у области водног саобраћаја прописи нису усклађени са реалним потребама. "Зато су, по убрзаној процедури, измењена три закона и припремљена два нова, и сви су усклађени са правилима ЕУ", навела је она.

 

Урађена је и Стратегија развоја водног саобраћаја и акциони план, као основни акт за развој те области, чији се рокови већ поштују, рекла је Сојић и додала да ће захваљујући томе, Србија постати уређена држава у области водног саобраћаја и конкурентна на европском и светском тржишту.