You are here

УСПОСТАВЉАЊЕ БРЗЕ ПРУГЕ ОД БЕОГРАДА ПРЕКО ЗАГРЕБА ДО ЉУБЉАНЕ ОД ОБОСТРАНОГ ЗНАЧАЈА

Министар саобраћаја, грађевинарства и инфраструктуре Горан Весић наставио је данас дводневну посету у Словенији састанком са представницима Словенских железница.

Представници српске и словеначке железнице сложили су се да је потребно радити на побољшању путничког железничког саобраћаја и да се успостави брза пруга од Београдa, преко Загреба до Љубљане, као и да поново буде покренут ноћни воз између главног града Србије и Словеније.

В.д. помоћница министра за железнички и интермодални транспорт, Анита Димоски, истакла је да је на састанку отворена тема побољшања одвијања железничког саобраћаја и да када се говори о томе, треба да се развија паралелно и теретни и путнички.

"С обзиром на то да је теретни саобраћај препознатљивији, он је добио поенту и довољно је развијен. Данашњи закључак на састанку је био везан за тему путничког саобраћаја и побољшање и повезивање Београда, Србије, преко Хрватске, до Словеније и Љубљане", рекла је Димоски.

Она је навела да је поентирано на томе да се покрене иницијатива да се покрене и успостављање развоја путничког коридора, како би путнички саобраћај био паралелно развијен чак и изнад друмског саобраћаја.

Сви смо сведоци велике загушености на путевима, без обзира што имамо ауто-путеве, и великог загађења, рекла је Димоски.

На питање новинара када можемо да очекујемо увођење ноћног воза, Димоски је рекла да је већ покренута иницијатива и да је било пар састанка на ту тему и да се причало са колегама из Хрватске и Словеније, али да је било неких проблема око трошкова.

"Сигурна сам да ћемо до краја године имати покренуте возове које смо имали пре короне и да просто путници уживају у коришћењу железничког саобраћаја", казала је она.

Рекла је да, без обзира да ли се ради о једноколосечној или двоколосечној прузи, ред вожње ће се направити да путници пређу између две дестинације што краће и ефикасније.

Генерални директор Словенских железница Душан Мес, оценио је састанак као веома добар и конструктиван и да је циљ што пре да се успостави ноћни воз од Београда преко Загреба до Љубљане.