You are here

ВЕСИЋ: БЕОГРАДСКИ МЕТРО ЈЕ НАЈВАЖНИЈИ ИНФРАСТРУКТУРНИ ОБЈЕКАТ У СРБИЈИ

Београдски метро је најважнији инфраструктурни објекат у Србији и о њему је исправно говорити у контексту изградње саобраћајне инфраструктуре у земљи у наредних 15 година, јер се тако најбоље види његов значај, рекао је данас министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић.

Он је, на представљању пројекта Београдског метроа, на Саобраћајном факултету у Београду, навео да ће наш главни град, 2030. године, када буду готове прве две линије метроа, уз изградњу БГ воза, имати близу 80 одсто шинског јавног саобраћаја.

"Тај саобраћај, осим што је високог капацитета, еколошки је веома прихватљив и то ће уз саобраћајни добитак бити и највећи добитак од метроа за Београд", нагласио је Весић.

Навео је да Србија сада има 76 км брзих пруга, од Београда до Новог Сада и да је ове године наша земља имала рекордних пет милиона путника на железници и да ће их тек бити, с обзиром на то које се пруге граде и завршавају.

Према његовим речима, следеће године биће завршена брза пруга до Суботице.

Весић је навео да ће у среду или четвртак потписати уговор о изградњи једног дела градске железнице од Земун Поља до Сурчина која ће водити до Експа и аеродрома "Никола Тесла", који ће, како је рекао, ове године имати рекордних близу осам милиона путника.

"Повезаћемо аеродром са мрежама наших пруга. То је један од закључака састанка који сам имао са својим балканским колегама", рекао је он.

Додао је да ће следеће године почети градња брзе пруге до Ниша, а да се очекује да до 2030. године имамо и брзу пругу до Скопља. Са БиХ ће се реконструисати пруга до Сарајева, Мађари ће до 2026. године завршити пругу од Будимпеште до наше границе, и радиће се на повезивању пругама са Бугарском и Турском.

Најавио је да ће се следеће године уговорити и реконструкција 1.200 км регионалних пруга.

"Београдски метро је републички пројекат и сваки динар за његову изградњу долази из републичког буџета", нагласио је Весић.

Додао је да ће Београдски метро променити начин живота Београђана, јер ће они, када метро проради, моћи тачно да знају колико им времена треба да стигну од једног до другог дела града.