RSS

You are here

Деоница од Љига до Прељине добар пример осталим извођачима

Градња деонице Коридора 11 од Љига до Прељине, на којој је ангажована азербејџанска фирма Aзвирт са домаћим подизвођачима, одвија се по плану и она ће бити завршена, као што је и најављено, најкасније у августу 2016. године, изјавила је данас потпредседник владе и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре проф. др Зорана Михајловић приликом ненајављене контроле градилишта.


Михајловић је након обиласка радова на Коридору 11 костатовала да поново нема радника и машина на деоници од Уба до Лајковца, где су ангажоване домаће фирме “Планум” и “Путеви Ужице”. "Министарство је прошле недеље послало упозорење да ће активирати гаранције и рекла бих да је то последње упозорење пред искључење извођача из тог посла, пошто све указује да деоница неће бити завршена до 30. новембра 2014. године", рекла је Михајловић. Она је напоменула да ниједан нови анекс уговора неће бити потписан и додала да јој се чини да се на тој деоници само "губи време и новац" и да извођачи не могу да је заврше упркос томе што је дуга свега 12,5 километара.


”С друге стране, на деоници од Љига до Прељине, која је дуга 40,4 километара, ради се пуном паром, седам дана у недељи и по предвиђеној динамици. Та деоница спада у једну од најтежих по броју мостова и тешких тунела, а гради се по плану. Према томе, могуће је радити по плану и за ову деоницу није потписан ниједан анекс", нагласила је она и објаснила да је на овој деоници предвиђена градња укупно 70 мостова, од којих је 39 већ завршено. "Покушавамо да сагледамо стање, да на време уочимо евентуалне проблеме и да их решавамо на терену", истакла је Михајловић и најавила формирање радне групе за решавање одређених проблема које Азвирт има због непредвиђених радова.


Пошто су јој радници рекли да имају проблеме у градњи тунела Савинац због "промене геологије", министар је одговорила да наши људи воле да тако назову ствари, иако је проблем у томе што су само на једном месту анализирали земљиште.  “Требало је да буше три рупе да би тачно знали како треба да се ради да не би било одрона, што се пре неколико дана и догодило услед кише на улазу у десну тунелску цев. То је наша стара српска прича о томе како се праве пројекти и ко их одобрава и те ствари ћемо променити", напоменула је она. Михајловић је такође констатовала, да је очекивала више машина на деоницама Обреновац - Уб и Лајковац – Љиг где је кинески извођач “Шандонг хајспид гроуп” започео припремне радове.