You are here

Весић: Долази деценија великих инвестиција у пруге

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић прославио је са запосленима у железници њихову, Железничку Нову годину, која се традиционално обележава у ноћи ступања на снагу новог реда вожње, и поручио им да са оптимисмом могу да прославе свој празник, јер следи деценија великих инвестиција у пруге.

Весић је рекао да је Железничка Нова година, празник за све који раде у железници, а овај 11. децембар посебно важан дан, јер ће већ наредну годину, осим новог реда вожње, карактерисати већа улагања у железницу.

Министар је подсетио да је Србија први пут у историји добила брзу пругу Београд – Нови Сад, истичући да је за девет месеци, од како је пуштена у саобраћај, том пругом прошло 16.000 возова, а превезло се више од два милиона путника.

У току је изградња брзе пруге према Суботици, која ће бити завршена 2025. године, када ће наши мађарски партнери завршити свој део, па ћемо већ те године имати брзу везу између Београда и Будимпеште, додао је Весић.

Такође, навео је да ће овог месеца бити потписан уговор са ЕУ о изградњи брзе пруге према Нишу, чији се завршетак очекује 2028. године, што значи да ћемо до краја деценије имати брзу пругу од Ниша до Будимпеште, а која ће касније бити настављена према Прешеву, вероватно затим и даље, према Солуну и Истанбулу.
Весић је указао да је Србија спремна да ради и брзу пругу према Шиду, дужине 90 километара, тако да, уколико Словенија и Хрватска, у томе буду виделе интересе, можемо у будућности да имамо и брзу пругу према Бечу.

Такође, навео је да се ускоро очекује и уговор о обнови пруге Ваљево – Врбница, која је део пруге Београд – Бар, након што је завршена деоница од Ресника до Ваљева, јер је тај међународни железнички коридор веома важан. Следи обнова пруге Kраљево – Сталаћ – Рудница, док се тренутно ради обилазаница око Ниша.

Весић је напоменуо да, након што у јуну буде завршен сектор Ц на обилазници око Београда, следи уговарање даље изградње магистралног прстена око главног града, до Београда до Панчева, који ће обухватити и градњу великог друмско-железничког моста код Винче.

“То ће омогућити да из Београда буде измештен комплетан железнички саобраћај. Тако ћемо добити друмску, али и железничку обилазницу са новим мостом”, рекао је министар Весић.

Следе и улагања у београдски чвор, односно градња нове железничке станице, са аутобуском, на Новом Београду, уз улагања у београдску железницу, будући да је са изградњом метроа, неопходно инвестирати у градску железницу, како би све приградске општине биле повезане и како би велики број путника могао да користи метро.

“Долази деценија великих инвестиција у пруге. То је визија председника Србије Александра Вучића, да се сваки део земље повеже, тако да железничари могу са оптимизмом да дочекају своју Нову годину, јер никада се није више улагало у пруге, у железницу”, поручио им је ресорни министар.
Весић је додао да је, уз сва улагања, неопходно да предузећа која раде у железничком сектору, буду ефикаснија и мање зависе од субвенција, а више од новца који ће моћи сама да зарађују.

“Држава инвестира милијарде у железницу, а сада железница треба да почне да прави приходе, посебно када је у питању Kарго превоз. Завршавамо интермодални терминал у Батајници, радићемо такав у Макишу. То су све инвестиције које следе, али поред тога, морамо да нађемо начин да се свима који раде у железници више одужимо за посао који раде”, закључио је министар Весић.