You are here

ВЕСИЋ ОБИШАО СРУШЕНИ МОСТ КОД ЧАЧКА

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић обишао је данас локацију где jе јутрос услед велике количине воде која се слила у Западну Мораву дошло је до пуцања моста који је спајао чачанска села Мрчајевце и Слатину и који је за саобраћај забрањен од новембра прошле године.

Весић је истакао да је општинама дат налог како да поступају у вези са висећим мостовима, да је коначно успостављен ред и да се зна тачно какво је стање са којим висећим мостом.

“Нажалост, наша инфраструктура није идеална јер у њу није ништа улагано деценијама, не можете за пет, десет, двадесет година поправити нешто у шта није улагано много деценија. Оно што је још већи проблем и на чему ћу инсистирати као министар јесте да се донесе закон о одржавању инфраструктуре у коју спадају и мостови. Ми смо земља у којој кадa се изгради инфраструктура њу нико више не одржава, осим ако није на неком путу, па онда то одржавају рецимо 'Путеви Србије’", рекао је Весић.

Весић је додао да ће бити донет Закон о одржавању путне инфраструктуре, јер како каже узалуд су мостови или путеви уколико их нико не одржава.

“Град Чачак је у овом случају урадио све што је могао да уради, ми смо од новембра прошле године забранили саобраћај преко овог моста, то је одговорно и онако како треба да буде. Одмах су тражили новац од мог министарства за његову реконструкцију и тада је била процена да мост прво треба да се реконструише и издвојили смо из буџета 500 милиона динара и пребацили на рачун града Чачка како би расписали Јавну набавку и реконструисали га. У међувремену су радили пројекат, чак су почели и припремне радове, али нису могли ни да крену даље јер су ту у питању високе воде", рекао је Весић.

Према речима градоначелника града Чачка Милуна Тодоровића, Град Чачак након јутрошњег проламања моста на Морави за његову реконструкцију мораће да уради потпуно нов пројекат, а локална самоуправа учиниће све да се што пре крене у изградњу новог моста, јер прелазног решења нема.

“Нажалост прелазног решења за овај мост нема, Морава је овде веома брза, веома плаховита, веома висока. Деценијама су овде рађени велики ископи, доста шљунка је вађено из тог дела Западне Мораве, тако да је она у међувремену постала много дубља и много бржа", навео је Тодоровић.