You are here

ВЕСИЋ СА КАМИОНЏИЈАМА, СРБИЈА ПОСТАЈЕ ЛОГИСТИЧКИ ЦЕНТАР ОВОГ ДЕЛА ЕВРОПЕ

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић разговарао је данас у Чачку са аутопревозницима из тог дела Србије, како би чуо њихове потребе и пробеме, и поручио им да њихову браншу чека боља будућност јер Србија постаје логистички центар Европе.

Састанак у Чачку одржан је на иницијативу градоначеника тог града и аутопревозника, како би кроз разговор, у којем су учествовали и представници Саобраћајне и Граничне полиције, те Управе царине, чули о свим проблемима те бранше.

Министар је истакао да у области транспорта у Србији ради више од 120.000 људи.

"Желео сам да чујем са каквим се конкретним проблемима суочавају, како бисмо им омогућили да раде боље и успешније", рекао је Весић.

Указао је да је добра вест за аутопревознике чињеница да Србија постаје логистички центар овог дела Европе, и да све више логистичких компанија долази у нашу земљу.

Подсетио је да се завршава интермодални терминар у Батајници, док ће се један такав градити и у Макишу.

"За аутопревознике ће у будућности бити све више и више посла", поручио је министар.

Он је рекао да су му се аутопревозници пожалили на конкретне проблеме, попут чекање на граници, недостатка  паркигна, дугог чекања на "белу" дозволу, потребу да државне установе користе исте податке како не би сваком органу давали исте податке.

"Увек је добро причати са људима, јер смо чули доста конкретних предога. Мени је састанак био користан", рекао је Весић.

Договор је да се формира Радна група на нивоу Владе Србије, коју ће чинити представници неколико министарстава, а која ће се бавити питањем како да се процедуре преласка границе поједноставе и убрзају.

Весић је додао да у Министарству саобраћаја већ постоји Радна група у коју су укључени и представници аутопревозника, са којима ће се разговарати о томе шта је још потребно да се уради у узменама законских прописа.

"Од тога да се спусти старосна граница за возаче камиона, како да им помогнемо да занове своје камионе, возила, и да онда о свим тим предлозима разговарамо и са другим надлежним министарствима и видимо шта можемо да урадимо када је у питању ова бранша", рекао је Весић.

Министар је најавио да ће у првој половини наредне године, након што ускоро буде расписана и јавна набавк, бити постављени  портали са камерама на свим путевима првог реда, са чиме су се превозницима сагласили.

"Увешћемо и обавезу да страни камиони у транзиту имају тачно одређене руте којима могу да иду и они ће тим путевима морати да иду. Знаће се којим ће путем ући, а којим изаћи из земље, и на тај начин ћемо заштитити домаће путеве.

Увешћемо и  осовинске ваге за мерење тежине камиона у асфалту, и тиме ће се контролисати оптерећење камиона. То је важно јер се тако чувају путеви, а и контролише се њихово коришћење. То је добро за нашу путну инфраструктуру и превознике", рекао је Весић.

Разговори надлежних и аутопревозника биће настављени, а договор је да се за неколико месеци поново састану, како би се направио пресек стања.

"Не кажем да можемо да решимо све проблеме, али један део можемо, на њихову, али и корист државе", рекао је министар.

Весић је навео и да сектор транспорта има значајан удео у БДП-у, а њихова бранша има будућност и биће све јача.

"Обавестио сам их и да је држава покренула иницијативу да се укину транзитне дозволе, као реликт прошлости. Са девет земаља Европске уније већ смо укинули дозволе, а званичне иницијативе покренуте су према Аустрији, Шпанији, Грчкој, Немачкој и Италији.

Надам се да ћемо почети да потписујемо спразуме са тим државама, да наши аутопревозници раде свуда слободно и да се дуга и непотребна процедура укине", рекао је Весић.

Представник аутопревозника Владимир Лужанин, власник ДСД Еуролине, захвалио је министру Весићу што је саслушао њихове пробеме и што је одлучан у намери да им помогне да послују још боље.