RSS

You are here

За воланом ни кап алкохола

Извор: Вечерње Новости

 

Закон о безбедности саобраћаја ће највероватније до краја године бити значајно измењен.

 

Закон који је ступио на снагу крајем 2009. године није донео очекиване резултате, због чега су његове измене одавно најављене. Рокови су више пута пробијени, па је увођење мера попут нулте толеранције на конзумирање алкохола и веће одговорности предузећа за путеве - још увек на чекању. Ипак, стручњаци су оптимистични.

 

- Ове новине би требало да смање број погинулих на нашим путевима, као и да смање материјалну штету са 700 на 500 милиона евра годишње - каже професор Саобраћајног факултета Милан Вујанић, који је један од водећих људи у радној групи за израду Нацрта закона о изменама и допунама ЗОБС-а. - Поред тога, планирамо да уведемо нулту толеранцију на конзумирање алкохола, стимулативне и дестимулативне мера за возаче, али и да повећамо одговорност предузећа за путеве.

 

Вероватно најдрастичнија измена ће бити да возачи не смеју да имају нимало алкохола у крви. До сада је то било предвиђено само за професионалне возаче, али професор Вујанић каже да нема разлога да било ко пије када вози.

 

- Поред овога, биће прецизирана и одговорност путара у случају када дође до несреће. То подразумева да ће и они моћи да буду кривично гоњени, ако је до саобраћајне несреће дошло због стања на друму.

 

Професор Вујанић каже да је министарка Зорана Михајловић предузела кораке да се конкретне ствари о којима се још раније говорило коначно имплементирају у закон.

 

- То је обиман посао, а основна верзија би требало да буде готова до септембра - рекао је за „Новости“ професор Вујанић. - Након тога, потребно је да нацрт прође расправу и да стручна јавност да своје мишљење. То је обиман посао, али само тако може да буде урађен како ваља.

 

Због свега тога, професор Вујанић сматра да се нови закон не може очекивати пре краја новембра 2014. године.

 

ВИШЕ МЕСТА ЗА ПЕШАКЕ

 

Радна група која спрема нови закон залаже се да приликом паркирања возила на тротоару обавезно буде остављено 1,6 метара места за пешаке. Процене су да се годишње од новчаних казни за саобраћајне прекршаје прикупи око 85 милиона евра. Тај новац би овим изменама требало да буде више коришћен за унапређење безбедности на путевима.