
Нови Београд - Сурчин
Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре
Нови Београд - Сурчин
Јавно предузеће „Путеви Србије”
Влада Републике Србије, Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре
China Communications Construction Company Ltd
„Коридори Србије“ д.о.о.
Саобраћајни институт ЦИП
- Споразум о економској и техничкој сарадњи у области инфраструктуре између Владе РС и Владе НР Кине
- Меморандум о разумевању и сарадњи у оквиру пројекта „Београд - јужни Јадран” Е-763, деоница Нови Београд – Сурчин између Владе РС и China Communications Construction Company Ltd.
- Просторни план подручја посебне намене инфраструктурног коридора Београд – јужни Јадран, деоница Београд–Пожега
- Комерцијални уговор о пројектовању и извођењу радова на изградњи деонице Нови Београд – Сурчин.
- Закључком Владе РС од 21.05.2020. године Пројекат је проглашен као пројекат од посебног значаја за РС.
Пројекат је од приоритетног значаја за Републику Србију, будући да деоница од Новог Београда до Сурчина представља везу између града Београда и ауто-пута Е-763 („Милош Велики“), чиме се ствара функционална целина градских саобраћајница и ауто-пута Е-763, који представља најкраћу везу Београда са Јадранским морем.
Деоница Нови Београд – Сурчин пуштена је у саобраћај 01.04.2023.године.
73,8 милиона УСД
Почетак 2021. године
Буџет РС
Државни пут, деоница Нови Београд – Сурчин, налази се на левој обали реке Саве, дужине је око 7,9km. Пројектован је за рачунску брзину од 80km/h, са благим уздужним нагибима. Попречни профил државног пута је ширине од 30,7m do 38,20 m. Пројектован је са две коловозне траке, са по три саобраћајне траке, разделним појасом, обостраним банкинама, ивичним зеленилом, пешачким стазама, а на једном делу двосмерним бициклистичким стазама.
За саобраћајно повезивање са новопројектованим саобраћајницама планиране су поред кружне на почетку трасе још три површинске раскрснице и денивелисана раскрсница типа „пола детелине“, са улицом према насељу Сурчин и обали реке Саве, где се планира национални стадион. За пролаз водотокова и локалних путева предвиђена су три моста и три надвожњака. Одвођене атмосферске воде са коловоза планирано је контролисаним, затвореним системом и третманом пре упуштања у реципијенте, односно, мелиорационе канале.