You are here

Нови Београд - Сурчин

Носилац пројекта: 

Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре

Назив пројекта: 

Нови Београд - Сурчин

Инвеститор: 

Јавно предузеће „Путеви Србије”

Финансијер: 

Влада Републике Србије, Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре

Извођач: 

China Communications Construction Company Ltd 

Надзор: 

„Коридори Србије“ д.о.о.

Пројектант: 

Саобраћајни институт ЦИП

Значај пројекта: 

Пројекат је од приоритетног значаја за Републику Србију, будући да деоница од Новог Београда до Сурчина представља везу између града Београда и ауто-пута Е-763 („Милош Велики“), чиме се ствара функционална целина градских саобраћајница и ауто-пута Е-763, који представља најкраћу везу Београда са Јадранским морем.

Статус пројекта: 

Деоница Нови Београд – Сурчин пуштена је у саобраћај 01.04.2023.године.

Вредност инвестиције: 

73,8 милиона УСД

Почетак пројекта: 

Почетак 2021. године

Извор финансирања: 

Буџет РС

Опис пројекта: 

Државни пут, деоница Нови Београд – Сурчин, налази се на левој обали реке Саве, дужине је око 7,9km. Пројектован је за рачунску брзину од 80km/h, са благим уздужним нагибима. Попречни профил државног пута је ширине од 30,7m do 38,20 m. Пројектован је са две коловозне траке, са по три саобраћајне траке, разделним појасом, обостраним банкинама, ивичним зеленилом, пешачким стазама, а на једном делу двосмерним бициклистичким стазама.

За саобраћајно повезивање са новопројектованим саобраћајницама планиране су поред кружне на почетку трасе још три површинске раскрснице и денивелисана раскрсница типа „пола детелине“, са улицом према насељу Сурчин и обали реке Саве, где се планира национални стадион. За пролаз водотокова и локалних путева предвиђена су три моста и три надвожњака. Одвођене атмосферске воде са коловоза планирано је контролисаним, затвореним системом и третманом пре упуштања у реципијенте, односно, мелиорационе канале.